25 Haziran 2016 Cumartesi

Sınav Deneyimlerim



           Herkese merhaba arkadaşlar :) 
   
    Ne zamandır bir blog açmayı istiyordum ama kendimi hep ''Şu sınav bi geçsin de öyle açarsın'' diye diye frenledim. Sınav biter bitmez de geldim. İnstagram hesabımdan sizlere hangi konuyu merak ediyorsunuz diye sordum ve ''MEZUNA KALMAK...'' dediniz. Ben de bu iki yılın deneyimlerini yazmakla işe başadım. 

   12.sınıf tam olarak ''lay lay lom'' geçti. Okulun ilk gününden harıl harıl çalışmaya başladık ilk aylar sınıfta çıt bile çıkmıyordu diyebilirim. Tabi daha sene başında ''ayy nasıl yetiştircem.'' triplerine girdim. Gün oluyordu stres yapmaktan ders çalışamıyordum. 12yi çok uzatmak istemiyorum. Hiç LYS bakmadım desem yeridir. Okulda hocaları dinlerdim not alırdım. En önemlisi dinliyoMUŞ gibi yapmıyor gerçekten dinliyordum az da olsa sıralamamı çekmemi sağlayan bu oldu sanırım.2015 YGS beni çok çok zorladı. -Evet 2015 mağdurlarından biri de benim.-

   Matematik zor türkçe uzun süre yetmiyor Allahım nasıl yetişecek derken sınav bittii. Sonuçlar 3 4 gün içinde biz okuldayken açıklandı. YGS sıralamalarım 53-56 bin arasındaydı. Benim için yıkım olmuştu sıralamayı görür görmez ''Ben bu sene gitmiyorum.'' dedim. -Bununla ilgili pek konuşmak istemedim LYSden önce. çünkü biliyorum ki yazıyı okuyunca benim düştüğüm hataya düşüp LYS çalışmasını bırakan çok olacak.- O şokun etkisinden kurtulamayıp 1 ayımı yedim. Sonrasında balo mezuniyet yıllık fotoğraf çekimi telaşı başladı. Sınav yine arka  plana atıldı tabi.
Neyse LYS geldi çattı. Sınavda rahat olduğunu sanıp ciddi panik yapanlardan olduğumu orda fark ettim işte. Matematik sorularını okuyorum okuyorum anlamıyorum. Sınav bitti çıktım elim ayağım titriyo o derece. Birkaç hafta sonra LYS sonuçları da açıklandı 42bine çekebilmişim. Tamam mezuna kalıcam dedim ama insanın içinde anlamsız boş bir umut oluyor işte.. 
O kadar çalışmamaya boşvermişliğe çekebildiğime şükretmem lazımdı.. Bu şekilde muzunu garantilemiş oldum.
  
    Yazın elime asla kalem kitap sürmicem dedim öyle de yaptım. Kafa dağıttım stres attım. Ağustos sonlarında ufaktan başladım çalışmaya. Her şey güzel başladı. Hiçbir zaman ''mezun psikolojisi'' denen şeyi düşünmedim. Tamam başlarda biraz gözümde büyüdü kabul ama inanın bana o kadar hızlı geçti ki daha dün dershane hocamla mezun için konuşmaya gittim gibi. Dershaneye kaydoldum ekimin başlarında başladık derse. Yeni ortam yeni arkadaşlıklar hoşuma gitti. Sınıfımı da seviyordum.  Ocak ayına kadar hiç devamsızlık yapmadığım halde hiç verim alamadım. Verim alamadıkça devamsızlıklarım başladı. 

   YGS adına güzel çalıştım diyebilirim. Ama yine aynı hatayı yaptım. İlk yılımın sonunda kendime bir söz vermiştim. Dedim ki ''LYS çalışıcam''  olmadı. Yakın sınav YGS en azından moralim iyi olursa LYS ye güzel çalışırım diye düşündüm. Dershane denemelerim iyi denebilecek düzeydeydi. Bu sene olacak inşallah dedim. YGS 2016 da mutluluktan türkçe sorularını okuyamadım. Her soruda  Allahıım yaşasın kısa soru ! dedim 2015 türkçesi o kadar etkilemiş yani düşünün. Önceki sene yetiştiremediğim sınavı sosyal dahil bitirmiştim. Çok mutlu çıktım sınavdan ama mutluluğum merdivenlerden aşağı inene kadarmış. Çıkanların hepsi''çok kolaydı''
dedikçe benim moral düşmeye başladı. Sonuçlar açıklandı puanım geçen seneye göre 60 70 puan arttığı halde sıralamam puan farkının hak ettiği düzeyde olmadı. İlk sene sınav zordu dedim bu sene sınav kolaydı diyorum haklısınız. Ama ben daha iyi sıralama hak ediyordum diyebilirim gönül rahatlığıyla. Çünkü çalıştım.

     LYS çalışmalarına devam etmem biraz zaman aldı sınav açıklanana kadar çalıştığımdan da verim alamadım açıklandı 1 hafta da öyle geçti derken nisanda devam ettim. Hayattaki en büyük eksiğim: DÜZEN. 
İstediğim sonuca ulaşamamamın tek nedeni olarak bunu görüyorum. İlk aylar görmem gereken saatleri son 1 ay harıl harıl çalışarak gördüm. Fayda etti mi etmedi mi sınav açıklanmadan bilemiyorum tabi. Soracaksınız ders çalışmayı ne zaman bıraktın? diye. Fen sınavından 20 dk önce :) Şaka değil elimde biyoloji kiabıyla gidip okulun kapısında bağışıklık sistemini tekrar ettim. Çünkü neden etmiyim ? Bu LYS 1 net 1 nettir ne öğrensem kardır hesabıdır bu sınav. YGS gibi değil ki bir gün önceden çalışmayı bırakıp dinleneyim. LYS tamamen bilgi. Adamlar çalıştıysan yaparsın kardeşim diyor. YGS de bana göre biraz şans kim ne derse desin. 
  
  
             Biraz yeni kitap biraz yeni dönem heyecanı biraz kahve ee biraz da ev hali :)



                                        LYS için kullandıklarım 

 
                                                              Sahi bitti mi gerçekten ?


          Sormak istediklerinizi alta yorum bırakabilirsiniz. :) Bir sonraki yazıya kadar kendinize iyi bakın görüşmek üzere :) 

17 yorum:

  1. Merhaba yazın çok hoşuma gitti çok içten birine benziyorsun 11.sınıfa geçtim ve nasıl bir çalışma yapmamı önerirsin ilk 10 binlere girmek istiyorum inşallah ve orta seviye bir öğrenciyim yanıtlarsan sevinirim����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu yazının devamı gelecek ondan sonra 11ler için de yazarım instagramda @pukinaa dan takip edebilirsiniz :)

      Sil
  2. Bende 11. Sınıfa geçtim nasıl çalışmalıyım sizce :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu yazının devamı gelecek ondan sonra 11ler için de yazarım instagramda @pukinaa dan takip edebilirsiniz :)

      Sil
    2. Seni uzun süredir çok seviyorum ve takip ediyorum <3

      Sil
    3. 11ler için de yazar mısın?Dershaneye gidilmeli mi?Çünkü evde hem YGS hem LYS(11) bir arada götüremiyorum.İlk sınavlar başladı ben hala ygsye başlayamadım ancak dershaneye gidenler YGS'ye çoktaan başladı.Şuan konularda epey ilerledikleri için en azından 2.dönem gitmeli miyim?Cevap verirsen cok tesekkur ederim.

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Sene başından beri takipteyim sizi gerçekten inşallah istediğin yeri kazanırsın on ikiye geçtim eee haliyle sınav heyecanı sardı.son Anadolu öğretmen liselilerdenim.hukuk istiyorum ve bu yaz çalışmaya başladım sence lys konularınıda çalışmalımiyim yoksa sadece ygs ye mi yoğunlaşayım ... birde matematik çalıştığın kaynaklarla ilgili bir yazıda yayımlarsan çok sevinirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim inşallah :) bi sonraki yazımda elimden geldiğince mezun hayatından bahsedicem :)

      Sil
  6. Merhabalaarr bende mezuna kaldım ve senden tavsiyeler istiyorum lütfenn neler yapmalıyım ve nasıl ne zaman çalışmalıyım ben şuana akadar ygs şys ye dair hiç bir şey çalışmadım konular çok ve ben diş hekimliği istiyorum ama gözüme çok büyüyor lütfen yardım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu gece yetişirse mezunla ilgii bi yazı daha yazmaya çalışıcam :)

      Sil
  7. Merhabalaarr bende mezuna kaldım ve senden tavsiyeler istiyorum lütfenn neler yapmalıyım ve nasıl ne zaman çalışmalıyım ben şuana akadar ygs şys ye dair hiç bir şey çalışmadım konular çok ve ben diş hekimliği istiyorum ama gözüme çok büyüyor lütfen yardım :)

    YanıtlaSil
  8. Ablacım nerelisin? Bu arada instadaki paylaşımlarin çok içten ve samimi💜😉

    YanıtlaSil
  9. Merhaba nereleri tercih ettin �� siralaman kacti tesekkurler

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar, çok teşekkür ederiz. Öğrenci Kozu

    YanıtlaSil
  11. How to Make Money from sports betting in 2021
    You will learn how to make money betting with BetConstruct, which is a free online betting platform that provides sports betting tips, หาเงินออนไลน์ odds,

    YanıtlaSil