26 Haziran 2016 Pazar

Mezun Kayıp Degildir !

      
       Herkese merhaba :) 
    Bugün mezuna kalmanın avantaj ve dezavantajlarını konuşmak istiyorum sizlerle. Özellikle bu konuda yazmamı isteyenler çok olduğu için. 
   
    Ben mezuna kaldığım için hiç bir zaman pişmanlık yaşamadım çok şükür. 12.sınıfta çok korkuyordum kalmaktan. İşte üst dönemdeki arkadaşlar hep ''mezun psikolojisi'' diye bir şey var derlerdi. Ben böyle bir şey yaşamadım ama yaşanmayacak diye de bir şey yok. Kişiden kişiye göre değişebilecek bir durum bu. Beni rahatlatan şeylerden biri de tüm arkadaşlarımın mezuna kalması oldu. Anadolu Öğretmen Lisesi mezunuyum Fen Lisesinden sonra bizim okul gelirdi. Yani iyi bir okulda olmama rağmen yaklaşık 150 kişiden 53'ü mezuna kaldı. Bu da beni haliyle psikolojik olarak rahatlattı. Yalnız hissetmiyordum kendimi. 

  Bir duygu var ki Allah kimseye tattırmasın. Mezun olduğunuzun farkına o an varıyorsunuz işte. Ne mi ? Arkadaşınız otobüse binmiş arkasından el sallıyorsunuz ya hah işte o an ! İçiniz burkuluyor. Artık onu yeni bir hayat beklerken siz burada kalmış sil baştan sınava hazırlanıyorsunuz. Arkadaşlarınız şenliklerden fotoğraflar atarken siz integral çözüyorsunuz. Onlar finallere vizelere hazırlanırken siz hala LYS ye hazırlanıyorsunuz. Hatta daha fenasını söyleyeyim mi ? Ara tatilde gelen arkadaşlarınızla buluşuyorsunuz onlar üniversitedeki hocalar sınavlar hakkında konuşurlarken -hele aynı bölümde okuyorlarsa- siz konuya Fransız kalmış onları dinliyorsunuz sadece. 

  ''İçimi baydın yeterr!!'' dediğinizi duyar gibiyim :) Bunlar acı gerçeklerdi. Peki hiç mi yok bu mezunun güzel yanları ? Elbette var olmaz mı hatta bana göre güzellikleri üsttekilerden daha fazla :)
   
    Bir kere okul sınav proje ödevleri gibi derdiniz olmuyor. 12.sınıfta bizim okul 4.30da bitiyordu. 5 gibi dershanede dersimiz oluyordu. O arada yemek yedin yedin yoksa eve gidene kadar bekleyeceksiniz.  Özel dersin varsa koştur koştur oraya gidersin eve gelince ders çalışmaya mecalin kalmaz. Mezuna kalınca 12.sınıftaki koşturmaca ve yorgunluk  yerini daha sakin daha rahat bir hayata bırakıyor. Sabah erken kalkıp öğlene kadar çalışmak öğlende mola verip akşama kadar kısa molalarla devam etmek hem veriminizi artırır hem de yastığınıza başınızı koyduğunuzda ''Evet ya ben bugün çaba gösterdim gerçekten'' deyip rahat bir vicdanla uyumanıza olanak sağlar.

    
     Mezun senesinde ben dershaneye yazıldım ama inanın bana hala boş yere para ödediğim için üzülüyorum. Eğer maddi durumunuz müsaitse özel ders alarak eksiklerinizi daha rahat kapatabilirsiniz. Dershanede bildiğiniz konuları da dinlemek yerine sadece eksiklerinizi tamamlayıp bildiklerinizden soru çözmek konularınızı hızlı ve etkili bir şekilde bitirmenize olanak sağlayacaktır. Eğer özel ders pahalı geliyorsa -ki malesef artık bu da bir ticaret kapısı oldu- internet üzerinden ücretsiz videoları izleyebilirsiniz. Burada size tavsiyem Umut Öncül (fizikçi) ve Hocalara Geldik ekibi. Bu işi gerçekten hiçbir kar amacı gütmeden yapanlardan. Daha bir sürü çok iyi hoca var  benim bilgisayarım olmadığı için çok sonradan keşfettim maalesef. Telefondan izleniyor tabi ki ama bilgisayarda x2 hızda izleyince sıkılmıyordum :)
Kaynak tavsiyesi olarak da Metin Yayınları, Palme ve Karekök. Konu anlatımlıya ihtiyaç duyarsanız da Matematikçi Bob'un fasikülleri güzel. Buram buram samimiyet içeriyo fasiküller :) 
    
    Ne zaman ders başlayacağınıza da siz karar verin. Benim fikrim 18 temmuza kadar bi dinlenin kafanızı iyice boşaltın enerji depolayın sonuçlar açıklandığında mezuna kalma fikriniz kesinleşirse ağustos ayından itibaren başlayın. 

    Aklıma gelen her şeyi yazmaya çalıştım ama size tavsiyem asla istemediğiniz bir bölüme sırf üniversiteye gitti dedirtmek için gitmeyin. Hayaliniz için 1 sene kesinlikle kayıp değil ben 2. kez kalmayı düşünüyorum ama konumuz şuan bu değil............. (HÜZÜNLENDİ) Hani birileri sen kazanamadın mı benim kızım/oğlum Sütçü İmam Üni. süt ve süt ürünleri müh. gitti. Oysa sen zaten çoğu bölüme gidebiliyordun hatta onun çocuğunun gittiği yere gözün kapalı gidiyordun ama bunu dile getiremiyorsun işte :( 

 Gidemedim diye de üzülmeyin. İnsanlar ömürlerini nerelerde nasıl geçiriyor da siz hayalleriniz için 1 sene feda etmişsiniz çok mu ? 

 Şunu asla unutmayın :

 HER NASİP VAKTİNE ESİRDİR..


İstemediğiniz bölüme gitmeyin derken tam olarak bundan söz ediyordum. Bunun örneği çok var ve çoğu da bu ablamız gibi cesaret edip yeniden hazırlanmıyor ''bu yaştan sonra daha ne okulu'' gözüyle bakıyorlar olaya. 


                                                       SİZ ERTELEMEYİN :)



Aklınıza takılanları yorum olarak bırakabilirsiniz. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere kendinize çok iyi bakın :)











8 yorum:

  1. ben bu sene mezuna kalmayı düşünenlerdenim fakat ailem böyle düşünmüyor .Sınav bitti biteli evde kavga ediyoruz sürekli. Mezuna kalma düşüncesini kendim zor benimsemişken bir de aileme kabullendirmeye çalışıyorum.Bu konuda senden yardım istiyorum .Belki sen böyle bir durum yaşamadın ama paylaştıklarınla seni kendime yakın hissettim, düşüncelerini duymak istiyorum şimdiden teşekkürler (bu arada yazın çok güzel olmuş )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdigim yazilari ailenden birilerine okutursan seni daha rahat anlayacaklarini dusunuyorum. 12.sinifta iyi bir okul kazanmak gercekten zor sinavi odevi balosu mezuniyet toreni bir suru seyi var bunlar zaman kaybi hep ha ilk seneden kazananlar yok mu var tabi ki ama onlar da universitede ilk sene ya hazirlik okuyolar ya da sinifta kaliyolar (hepsi icin gecerli degil ama tipta genelde boyle oldugunu duydum) universite kazanmis da ingilizce hazirlik okuyomussun bolumune 1 sene sonra baslayacakmissin gibi dusunsunler tum omrun boyunca yapacagin meslek icin 1 seneni rahat feda edebilirsin ama cok calisman lazim cok zamanim var nasil olsa deyip de bi kenara atarsan benim gibi 2.kez mezunu da dusunursun...... bunun icin ailenle oturup konus ve onlara bir soz ver olmadi okul rehberlik hocandan yardim iste :)

      Sil
  2. Teşekkürler dediklerini deneyeceğim . Peki sana bir şey sorucam ne zaman çalışmaya başlamalıyım

    YanıtlaSil
  3. Sadece bu kadar kaynak tek mi kullandin?

    YanıtlaSil
  4. Ya ben çok korkuyorum ya dusurursem ama istemediğim mesekteye istemiyorum nolur bişey söyle 😂😂😂

    YanıtlaSil
  5. Ya ben çok korkuyorum ya dusurursem ama istemediğim mesekteye istemiyorum nolur bişey söyle 😂😂😂

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil